معرفی انیمیشن | مادر خوبی‌ها
  • کد مطالب: ۱۳۹۸۷۴
  • /
  • ۰۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۲

معرفی انیمیشن | مادر خوبی‌ها

انیمیشن کوتاه «مادر خوبی‌ها» با زبانی کودکانه و برای گروه سنی خردسال موضوع شهادت حضرت زهرا(س) را روایت می‌کند.

عاطفه جوینی - انیمیشن کوتاه «مادر خوبی‌ها» با زبانی کودکانه و برای گروه سنی خردسال موضوع شهادت حضرت زهرا (س) را روایت می‌کند و با شعر و موسیقی، مناسب این رده‌ی سنی تولید شده است.

در این انیمیشن، مرثیه‌سرایی زیبایی را با روایت یک دختر کوچک می‌شنویم که از اتفاقات زندگی حضرت فاطمه (س) می‌گوید. همان‌طور که می‌دانیم، پیامبر اکرم (ص) حضرت فاطمه (س) را بسیار دوست داشت و جایی در وصف ایشان می‌فرماید: فاطمه مهین بانوی زنان دو جهان است.

فاطمه پاره‌ی تن من است. او جان و دل من است که در سینه قرار دارد. نور چشم و میوه‌ی دل من است. هرکس او را به خشم آورد، مرا به خشم آورده است.

نام حضرت فاطمه (س) از ریشه‌ی «فطم» گرفته شده است، به معنای کنده شدن و جدا شدن. مفهوم این نام به استناد روایات موجود، جدایی این بانوی بزرگوار از هرگونه بدی و زشتی را می‌رساند.

هم‌چنین به این معناست که ایشان دوستداران واقعی خود را از آتش جهنم نجات خواهد داد. همان‌طور که پیامبر اکرم (ص) نیز در حدیثی معروف می‌فرماید: خداوند دخترم فاطمه (س) و فرزندانش و هرکس را که آن‌ها را دوست داشته باشد از آتش دوزخ جدا می‌کند. به این دلیل او «فاطمه» نامیده شده است.

حضرت فاطمه (س) مادر و همسری نمونه و موفق بود که همه‌ی حواس خود را برای تربیت فرزندان صرف می‌کرد و ۳ رکن مهم احترام، اعتماد و محبت متقابل را سرلوحه‌ی خود قرار داده بود. ایشان الگویی عالی برای همه‌ی آدم‌های دنیاست.

نام انیمیشن:
مادر خوبی‌ها

کارگردان:
رسول آذرگون

کشور سازنده:
ایران

شرکت تولیدکننده:
استودیوی رضوان

زیر نظر:
مرکز تولید و نشر دیجیتال
انقلاب اسلامی (متنا)

تاریخ انتشار:
۱۳۹۶

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.